Rindu Ku Hanya Untuk Engkau Pangkal pinang Oleh : H Ozil

Asakamualaikum sahabat setia ku dan saudara ku yang di cintai Allah semoga kita smua di akui Umat nya Rosulullah Muhammad dari dunia hingga di akherat nant Aamiiin..

Jakarta,– sorottipikor.com l
Sahabat ku smua nya kita tidak bisa pungkiri diri ini yang serba terbatas dlm aqidah kita dan iman kita yang selalu naik turun kadang kita rajin melakukan apa yang di perintah kan dan kadang kita juga melakukan apa yang di larang oleh Allah namun tdk mengapa bia mana kita sll bertaubat maka Allah akn selalu menerima taubat kita sbb Allah yang maha segala nya mempunyai sifat ghofururrokhim sehingga segala sesuatu nya bila mana kita bisa betul” taubat nasuha maka Allah Azza wajalla pasti akan mengampuni nya, jujur kita sebagai mahluk nya kadang kita sll ingat ke Allah Azza Wajalla dan Rosul nya kadang rindu ini tak terbendung sampai tertetes Air mata kita saat melakukan ibadah, namun kita sebagai mahluk awam tentu sangat terbatas dlm kimunikasi kita terhadap sang kholiq smg kita smua bisa memaksimal taqwa kita kpd Allah,
Betapa indahnya hidup ini,kerana ketika hati merindukan NYA maka sesungguhnya ALLAH telah lebih dulu merindukan hamba NYA..
 Sehingga ALLAH memanggil dan menggerakan hati hamba NYA untuk merindui NYA..
 Dan ketika hamba NYA merindukan NYA,maka rasa rindu itu akan menuntunnya untuk mendekat kepada ALLAH untuk menjawab kerinduan ALLAH padanya..
 Dan siapa yang telah dirindukan oleh ALLAH maka ALLAH akan membuka banyak jalan agar hamba NYA mendekat pada NYA..
 Dan jika seseorang telah dekat dengan ALLAH, maka ALLAH akan senantiasa ada bersamanya,membimbingnya serta memperkenankan doa2nya dengan izin NYA..

Dan ALLAH berfirman :
Dan apabila hamba-hamba KU bertanya kepadamu tentang AKU, maka sesungguhnya AKU dekat, AKU memperkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepada KU, sebab itu hendaklah mereka memohon berkenan kepada KU dan beriman pada KU supaya mereka memperoleh petunjuk..
 (Qs. Al-Baqarah: 186)

Oleh kerana itu, ingatlah kalian kepada KU, niscaya AKU ingat kepada kalian, dan bersyukurlah kalian kepada KU dan jangan kalian mengingkari (nikmat) KU..
(Qs. Al-Baqarah: 152)
Ya Allah..
dimana lagikah dapat ku temui cinta sejati..
kecuali pada cintaMu..
ke mana lagikah hati ini harus berlabuh..
kecuali pada kasihMu..
Jadikanlah hati yg lemah ini yaAllah..
tertambat kukuh hanya padaMU..
Aku mohon redha atas segenap keputusanMu
kesejukan setelah matiku..
kenikmatan memandang wajahMu..
dan kerinduan untuk berjumpa denganMu..
Ampunilah diri ini yang tidak beharga Ya Allah.
Tks Wasalam bila mana ada kesalahan itu lah kebodohan dan kefakiran kita sebagai mahluk bila mana benar itu semata milik Allah. Red.

Please follow and like us:

Leave a Reply

Your email address will not be published.